دوره آموزش منطق
سخنرانی‌ها و همایش‌ها

دانلود مستند فلسفه با طعم شکلات

جهت دریافت نسخه HD (با کیفیت بالا) مستند فلسفه با طعم شکلات اینجا بزنید

فروردین ماه سال ۱۳۹۱، یک گروه ایرانی برای شرکت در همایش «نیکبختی و سعادت در اندیشه ایرانی» که در شهر استراسبورگ فرانسه برگزار شد انتخاب شدند تا عازم این سفر شوند. دو چهره شاخص و اصلی این گروه، دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی استاد فلسفه اسلامی و دکتر کریم مجتهدی فعال در زمینه فلسفه غرب بودند که هر دو از چهره های شناخته شده حوزه فلسفی ایران به شمار می آیند.

در خلال این سفر، مستندی دو قسمتی به نام «فلسفه با طعم شکلات» به اهتمام دکتر محمود اسعدی دبیر ستاد چهره های ماندگار تهیه شده است. در این مستند که شامل گفتگوهایی با دو استاد فلسفه یعنی دکتر مجتهدی و دکتر دینانی است، مطالب مهم و جالب توجهی که عمدتا رنگ فلسفی و عرفانی دارند با دکتر دینانی در میان گذاشته می شود و ایشان پیرامون آن موضوعات توضیح داده و گفتگو می کنند. از جمله این موضوعات عبارتند از: مرگ اندیشی و نسبت انسان با مرگ، راز و رازداری در حوزه عرفان، جاودانگی و دردمندی، حکمت سهروردی و نفوذ جهانی آن، تفاوت های فضای غرب و فضای ایران، فلسفه دیالیکتیک هگل و هراکلیتس در آثار مولوی، بازی زندگی، عظمت ابن رشد و ابن عربی در جهان اسلام، ماجرای کربن و جلسات هفتگی و …

4.5/5 - (4 امتیاز)

کانال تلگرام دکتر دینانی

۴ دیدگاه

  1. سلام
    مدت‌هاست به دنبال آثار استاد می‌گشتم و بسیار خوشحالم که سایت شما را پیدا کردم .
    متشکرم*

  2. عذر میخوام استاد درحال حاضر در دانشگاه تهران فعالیتی دارند؟چطور میشه ایشون رو ملاقات کنم؟ایا کلاس های فلسفه برگزار می کنند؟چطور میشه از حضورشون بهره مند بشم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا