دوره آموزش منطق
کلاس فلسفه دکتر دینانی

سوال کن فضولی نکن

سوال کن فضولی نکن

سوال خوب، خوب است. مرتب سوال پیچ نکن! (چرا اینکار را کردی؟ چرا اینو پوشیدی..چرا..) مگر فضولی؟ بین سوال خوب کردن و فضولی مرزی دقیق است.

سوالِ حسابی، بجا، به مورد و به موقع و از اهلش بپرس. باید توجه داشته باشید که آیا (شخص سوال شونده) می‌تواند به سوال پاسخ دهد یا نه، اهلش هست یا نه؟

مطالب مشابه

همین جور «وراجی» کردن به درد نمی‌خورد؛ اصلا این بدتر از سوال نکردن و یک حماقت دیگر است. سوال بهترین چیز است و سوالِ بد و وراجی کردن نیز، بدترین چیز است. باید بدانی چه وقت سوال می‌کنی، از چه کسی سوال می‌کنی و چه می‌پرسی.

قرآن کریم نیز همین مطلب را تصدیق می‌کند {فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ} سوال داشته باش و اگر سوال نداری، بدان چیزی نمی‌فهمی! از آغاز و انجام جهان سوال پرسیدی؟

4.7/5 - (12 امتیاز)

کانال تلگرام دکتر دینانی

۲ دیدگاه

  1. سلام علیکم
    یک سوال در مورد مولانا دارم ، من نتوانسته‌ام درک کنم که چطور مولانا که حکیم و عالم و مرجع و پیشنماز بوده چطور نماز و آداب معمول شریعت را رها کرده و به سما و رقص روی آورده یا اینکه اطلاعات من کم و اشتباه است. لطفا مرا راهنمایی فرمائید

  2. سلام متشکرم مباحث آقای دکتر برای من خیلی جالب و آموزنده است از ایشان ممنونم که زحمت پاسداری از فرهنگ ملت رابدوش می کشند. انشاالله خداوند نگهدارشان باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا