پاسخ به: اگرروزی متوجه اشتباه خود شویم!

فیلسوف یار بحث و تبادل نظر زنگ تفریح فلسفی اگرروزی متوجه اشتباه خود شویم! پاسخ به: اگرروزی متوجه اشتباه خود شویم!

#19400
مهندس محمد مقدسی
میهمان

راجع به اینکه کل دانش برنامه نویسی و یا به طور اخص تجربه الگوریتم نویسی قابل توصیح در یک پست نیست واصلا در ارتباط با این تالار گفتگو نیست ، من هم کاملا با شما هم عقیده هستم .
آن لحظه که داشتم وارد این گفتگو میشدم دچار دو دلی شدید بودم . چون میدانستم که با محدودیت های موجود در برنامه و بخصوص در بین عزیزانی که در فلسفه تخصص دارند ادامه یک بحث فنی سطح بالا ، مقدور نمی باشد و کسل کننده خواهد بود.
اما راجع به اینکه برنامه ها آنقدر هوشمند شده اند که به محض اینکه خواسته ای داشته باشید حتی قبل از اینکه آن را مطرح کنید حدس میزند خواسته شما چیست و جوابش را برایتان آماده میکند بعرض میرساند بعید میدانم سایر متخصصین برنامه نویسی این فرمایش شما را تایید نمایند .
یه وقت شما مطلبی را مثلاً راجع به یک قرص کمتر شناخته شده و بصورت حداقل کلمات را به کامپیوتر منعکس میکنید و کامپیوتر دنیائی مطلب به شما تحویل میدهد . این اتفاق درسته . زیرا کامپیوتر میگردد و از بین داده های قبلی راجع به آن چند کلمه ، هرچه بهش تزریق شده است و هرچه را از طریق الگوریتم بدست می آورد به شما معرفی میکند .
آینگونه برنامه ها در حقیقت ناشی از دانش وسیع پزشکان و هنر برنامه نویس است .
ولی یه وقت شما میری تو گوگل و بدون نوشتن یک حرف ، دکمه سرچ را میزنی . شما میفرمائید در این حالت یعنی حتی قبل از اینکه خواسته را مطرح کنید حدس میزند خواسته شما چیست و جوابش را برایتان آماده میکند .
پذیرش این ادعا ، بهیچوجه برایم مقدور نیست . هم اکنون تلفنی با یکی از دوستان متخصص که در هر دو رشته سخت افزاری و نرم افزاری تحصیلات و تجربه دارند ادعای شما را مطرح نمودم . به هیچوجه نپذیرفتند .
راجع به اینکه در حال حاضر هنوز مغز انسان هنوز درست تربیت ویا پرورش نیافته تا مثلا یک عدد ده رقمی در ده رقمی را ضرب کند کاریکه توانایی آن را یک ماشین حساب دارد به همین دلیل توانایی آنالیز صدها فرمول را باهم یک کامپیوتر دارد ولی انسان ندارد ، من نیز کاملاً با شما هم عقیده هستم . زیرا برتری کامپیوتر به مغز انسان در سرعت عمل فوق العاده آنها است .
ولی این مزیت دلیل نمیشود که کامپیوتر را self creator به حساب بیاوریم . اگر پای انسان در بین نباشد.